Logopedska dijagnostika

Logopedska dijagnostika je postupak procjenjivanja komunikacijskog i jezično-govornog razvoja pojedinca primjenom standardiziranih i nestandardiziranih dijagnostičkih instrumenata. Logopedska dijagnostika traje između 120 i 180 minuta.

emoticor logopedska dijagnostika naslovna abstract

Logopedska dijagnostika sastoji se od:

  1. Uvodnog intervjua s roditeljem – uvodni intervju važan nam je radi dobivanja anamnestičkih podataka o djetetu i informacija o bilo kakvim komunikacijskim i jezično – govornim specifičnostima koje roditelj opaža kod djeteta. U tu svrhu roditelj će dobiti i anamnestički upitnik koji će popuniti te naknadno prodiskutirati s logopedom.
  2. Subjektivnog opažanja ispitivača – ispitivačevo opažanje funkcioniranja djeteta u interakciji s roditeljem i ispitivačem
  3. Primjene standardiziranih logopedskih instrumenata – standardizirani logopedski testovi su objektivne naravi i pružaju direktan uvid u ispitanikovo komunikacijsko I jezično-govorno funkcioniranje. Ovisno o dobi i/ili naravi poteškoće zbog koje je ispitanik došao na logopedsku procjenu se određuje koji će se dijagnostički instrumenti koristiti tijekom logopedske dijagnostike.
  4. Primjene nestandardiziranih (opservacijskih) logopedskih instrumenata – niz vlastito izrađenih logopedskih testova koji nisu standardizirani, no ispitivaču daju širu, detaljniju i precizniju sliku komunikacijskog I jezično-govornog funkcioniranja ispitanika.

Često postavljena pitanja (FAQ)

Koje instrumente koristimo u dijagnostici?

Standardizirani logopedski testovi korišteni u procjeni su:

  1. Nove Reynell razvojne jezične ljestvice – NRDLS-HR – ljestvica za otkrivanje jezičnog poremećaja kod djece od rane dobi.
  2. Peabody slikovni test rječnika – PPVT-III-HR – test širokog raspona koji služi kao mjera receptivnog (slušnog) poznavanja rječnika.
  3. Test razumijevanja gramatike – TROG-2:HR – Test razumijevanja gramatike – druga verzija (TROG-2:HR) receptivni je jezični test kojim se procjenjuje razumijevanje hrvatske gramatike s obzirom na fleksiju, funkcionalne riječi i redoslijed riječi.
  4. Komunikacijske razvojne ljestvice – KORALJE – Koraljama se prikupljaju podatci o jezičnome razvoju djeteta počevši od prvih gesta, preko širenja ranog rječnika do razvoja gramatike.
  5. Test za procjenjivanje predvještina čitanja i pisanja – predČiP – PredČiP testom procjenjuje se djetetova jezična spremnost za ovladavanje početnim školskim vještinama, osobito čitanjem i pisanjem, kao ključnim čimbenicima uspjeha u obrazovanju.

Dijagnostika se sastoji od nekoliko važnih elemenata. Na samom početku, logoped će roditelju dati anamnestički upitnik koji će roditelj popuniti (prije susreta ili na samom susretu) te će zajednički s logopedom razgovarati o svom djetetu.

Nakon toga slijedi sama dijagnostika, koja traje oko 2 sata, ovisno o prezentiranim teškoćama djeteta.

Roditelj potom dobiva povratnu informaciju o rezultatima dijagnostike te se s logopedom dogovara o daljnjem postupanju.

U našoj ponudi imamo dvije opcije logopedske dijagnostike – sa i bez pisanog nalaza poslije završene dijagnostike. Cijena logopedske dijagnostike bez pisanog nalaza iznosi 160 €, a cijena dijagnostike uz izdavanje pisanog nalaza iznosi 190 €.

Rok za povratne informacije I izdavanje logopedskog nalaza je  2 tjedna od termina dijagnostike, a sami termin povratnih informacija dogovara se nakon učinjene dijagnostike.

Dijagnostika se provodi u više različitih svrha:

– radi prve procjene prije uključivanja u tretman, radi utvrđivanja napretka tijekom samog tretmana ili radi donošenja zaključnog mišljenja na kraju tretmana

– radi procjene potencijalnih teškoća pisanja, čitanja, učenja, a u svrhu određivanja primjerenog oblika školovanja

– radi utvrđivanja komunikacijskog i jezično – govornog statusa s razlogom ostvarivanja prava u sustavu socijalne skrbi

– na traženje drugih stručnjaka (psihologa, psihijatra, neuropedijatra, edukacijskog rehabilitatora…) kao dio timske procjene

U slučaju da imate nalaze drugih kabineta ili ustanova, zamolit ćemo vas da nam nalaze pošaljete ili donesete na uvid. Prihvaćamo sve nalaze stručnjaka koji nisu stariji od 6 mjeseci od uključivanja u procjenu. Ukoliko su stariji od 6 mjeseci, moguće je da je došlo do značajne promjene u razvoju i funkcioniranju djeteta te je dijagnostiku potrebno ponoviti.

Da, naši su nalazi prihvaćeni u obrazovnim, socijalnim i drugim ustanovama. Prema uputi Ministarstva obrazovanja od 21. svibnja 2019. godine, sve su ustanove dužne prihvatiti nalaze učinjene dijagnostike logopeda, psihologa i drugih stručnjaka, neovisno o tome je li dijagnostika učinjena u javnim ili privatnim ustanovama.

Naš tim za logopedsku dijagnostiku

Vesna Lovasić Ivanko, logopedinja
Antun Palička, logoped
Daniela
Daniela Marković, logopedinja
Shopping Cart
Skip to content