Individualni tretman logopeda
Logopedija se bavi prevencijom, dijagnostikom i terapijom poremećaja govora, glasa, jezika, gutanja, slušanja, čitanja, pisanja i svih oblika komunikacije. Osim toga logopedi se bave primijenjenim i fundamentalnim istraživanjima u navedenim područjima.
U EmotiCoru logopedi primarno nude usluge individualne logopedske terapije, logopedske dijagnostike i timske dijagnostike.
S kime sve rade logopedi?
Logopedi rade s više različitih populacija kojima je potrebna stručna pomoć:
- Roditelji koji su zabrinuti za komunikacijski i jezično-govorni razvoj svojeg djeteta.
- Djeca s rizikom za nastanak komunikacijskih i jezično-govornih odstupanja (djeci s neurorazvojnim rizikom) u koju spadaju djeca iz rizičnih trudnoća, prijevremno rođena djeca, djeca s pre/peri/postnatalnim oštećenjem mozga.
- Djeca s komunikacijskim poremećajima u koju spadaju djeca koja imaju teškoće u socijalnoj komunikaciji, socijalnim interakcijama i djeca s ograničenim, ponavljajućim obrascima ponašanja, interesa i aktivnosti.
- Djeca s jezičnim i govornim poremećajima kod koje se primjećuju teškoće u proizvodnji i teškoće u razumijevanju jezika, kašnjenje u pojavi prve riječi i u slaganju rečenica, neispravan izgovor glasova (artikulacijske teškoće), teškoće čitanja, pisanja i računanja, netečan govor u koji spadaju mucanje i brzopletost.
- Djeca i odrasle osobe s cerebralnom paralizom kod kojih je primarni cilj jačanje komunikacijskih sposobnosti sustavima potpomognute komunikacije.
- Odrasle osobe s poremećajima jezične i govorne komunikacije kod kojih su nastale teškoće govora i jezika kao posljedica oštećenja središnjeg živčanog sustava (traumatske ozljede glave, moždani udar).
Kako izgleda početak tretmana?
Tretman djece započinje uvodnim intervjuom s roditeljima te i logopedskom dijagnostikom, čij je cilj procjenjivanje komunikacijskog i jezično-govornog razvoja djeteta. Na susretu s roditeljima, logoped uzima anamnestičke podatke od roditelja te razgovara s roditeljem o svim specifičnostima funkcioniranja i teškoćama koje roditelj primjećuje.
Drugi susret je susret djeteta s logopedom, odnosno logopedska dijagnostika (više o logopedskoj dijagnostici možete pročitati ovdje).
Ovisno o teškoći djeteta, starosti djeteta i mogućnosti koncentracije tijekom terapijskog sata, nakon logopedske dijagnostike, terapeut preporučuje roditelju trajanje terapije od 30 minuta ili od 45 minuta.
Za početak tretmana i postavljanje dodatnih možete se predbilježiti ovdje ili nas kontaktirati na broj telefona 091 610 8796.
Često postavljena pitanja (FAQ)
Koja je cijena individualnog tretmana?
Cijena individualnog tretmana iznosi 30 € za 30 minuta, a 45 eur za 45 minuta.
Koja je dinamika tretmana?
Uobičajena dinamika tretmana je jedan susret tjedno. U određenim slučajevima moguće je dogovoriti privremenu dinamiku od dvaput tjedno. Moguće je razgovarati i o drugom ritmu tretmana, no važno je napomenuti da je (posebno za djecu) rijetka dinamika mnogo manje efikasna u postizanju željenih tretmanskih ciljeva.
Koliko će tretman trajati?
Trajanje tretmana je individualno te ovisi o više faktora – od izraženosti teškoće, složenosti terapijskih ciljeva do vlastitog angažmana u tretmanu. Iskustvo nam pokazuje da tretman traje najmanje nekoliko mjeseci.
Mogu li roditelji biti prisutni na tretmanu?
Roditelji uvijek mogu prisustvovati terapijskim satima osim u slučajevima kada terapeut procjeni da prisutnost roditelja utječe na djetetov rad (npr. dijete se ne odvaja od roditelja i ne želi sudjelovati u radu s terapeutom). Kod djece manje kronološke dobi, s kojima se provodi rana intervencija, roditelj bi trebao prisustvovati terapijskim postupcima kako bi naučena znanja i strategije mogao koristiti u kućnom okruženju i na taj način poticao dijete i nakon terapijskih susreta. Terapijski postupci se temelje na postavljenim kratkoročnim i dugoročnim ciljevima nakon logopedske dijagnostike i individualizirani su za svako dijete.
Kako izgleda terapijski sat?
Na početku terapijskog sata dijete i terapeut naprave kratki dogovor o tome što će raditi i kako će izgledati terapijski sat. On se sastoji od direktnih zadataka, kojima se pokušavaju postići postavljeni kratkoročni ciljevi i igre koja je osmišljena na način da se radi na terapijskim ciljevima. Na kraju svake terapije, terapeut daje kratku povratnu informaciju roditelju o tome kako je prošao sat, na što trebaju obratiti pažnju kod kuće, u vrtiću ili u školi i kako nastaviti poticati dijete za što brže postizanje terapijskih ciljeva (ako roditelj nije prisustvovao terapiji). Kada roditelj prisustvuje terapiji najčešće se uključuje u zajedničke aktivnosti (kada se radi o ranoj intervenciji). Tada terapeut savjetuje roditelja, daje mu primjere i ideje kako poticati cjelokupni komunikacijski i jezično-govorni razvoj djeteta i provodi terapijske postupke tijekom terapijskog sata.
Što ako ne mogu doći na dogovoreni termin?
Naravno, moguće je da se ponekad dogodi nešto zbog čega je nemoguće doći na dogovoreni termin. Ipak, u svrhu ostvarivanja odnosa povjerenja i stabilnosti važno nam je da vaš dolazak otkažete minimalno 24 sata prije dogovorenog termina. U protivnom se susret naplaćuje kao da je održan.
Jesu li informacije koje vam dajem povjerljive?
Sve informacije koje nam dajete kao klijent su povjerljive između vas i logopeda. Jedine situacije u kojima smo dužni informacije podijeliti sa drugim službenim osobama su situacije na koje smo obavezni zakonom – nasilje ili zlostavljanje djece, namjera da se nekome fizički naudi i slično.
Ako do takvih situacija dođe, bit ćete informirani o cijelom procesu i zakonskoj obavezi logopeda.
