Psihologijska dijagnostika odraslih

Psihologijska dijagnostika odraslih provodi se na vlastiti zahtjev, indikaciju liječnika (psihijatra, kirurga prije barijatrijskih ili estetskih operacija i drugih liječnika), na prijedlog psihologa/psihoterapeuta kod kojeg je osoba uključena u tretman, radi ostvarivanja prava u obrazovnom sustavu (maturanti, studenti), radi ostvarivanja prava u sustavu socijalne skrbi i iz drugih razloga.

U našem kabinetu provodimo diferencijalnu psihologijsku dijagnostiku. To znači da ćemo prilikom procjene obuhvatiti više aspekata funkcioniranja (neuropsihologijsko funkcioniranje, funkcioniranje ličnosti, trenutno emocionalno stanje, izgrađene strategije nošenja sa stresom…). Ovakav tip obrade je detaljan, a daje mnogo podataka koji omogućuju ispravno postavljanje dijagnoze, bilo da se radi o neurorazličitostima (ADHD, spektar autizma, specifične teškoće učenja i sl.), sumnji na druga neurološka odstupanja ili o stanjima povezanim s ličnosti.

Napominjemo da je za potvrdu dijagnoze potreban pregled liječnika – psihijatra.

Psiholog razgovara s odraslom klijenticom u ugodnom terapijskom prostoru – EmotiCor, psihologijska dijagnostika odraslih

Često postavljena pitanja (FAQ)

Koje instrumente koristimo u dijagnostici?

U dijagnostici se, ovisno o specifičnostima klijenta i ciljevima procjene, koristi jedna od kombinacija standardiziranih psiholoških testova


1. Testovi sposobnosti

  • Revidirani Beta test – Beta II – neverbalni test koji ispituje spacijalnu orijentaciju, perceptivnu brzinu i točnost, prvenstveno kod razmjerno neobrazovanih osoba, osoba koje ne znaju jezik ili imaju jezičnih poteškoća, nepismenih osoba i slabih čitača
  • Test opterećenja pažnje – d2 – mjeri brzinu rada, kvalitetu, brižljivost i točnost obrade te koncentraciju
  • Wechslerov test inteligencije za odrasle – WAIS-IV-HR – jedan od najpoznatijih i najčešće korištenih testova inteligencije u svijetu koji daje informacije o općoj intelektualnoj sposobnosti adolescenata i odraslih, te o njihovim specifičnim kognitivnim sposobnostima Nezamjenjivo je sredstvo u dijagnostici te u identifikaciji pojedinaca s umjerenim i težim kognitivnim teškoćama Sastoji se od 15 subtestova i sadrži četiri indeksa kognitivnih sposobnosti
    Indeks verbalnog shvaćanja (IVS)
    Indeks perceptivnog rasuđivanja (IPR)
    Indeks radnog pamćenja (IRP)
    Indeks brzine obrade informacija (IBOI)
    Također sadrži i podatke o kliničkim klasterima, koji omogućuju donošenje detaljnog zaključka o specifičnim sposobnostima i izvršnom funkcioniranju osobe, u kombinaciji s drugim instrumentima
  • Wechslerov test pamćenja – WMS-IV-HR – omogućuje procjenu različitih sposobnosti pamćenja i radnog pamćenja osoba u dobi od 16 godina nadalje Omogućuje detaljnu procjenu klinički važnih aspekata funkcioniranja pamćenja, koji se uobičajeno prepoznaju kod osoba sa sumnjom na deficite pamćenja ili onih s dijagnozom širokog raspona neuroloških, psihijatrijskih i razvojnih specifičnosti

2. Testovi ličnosti i emocionalnog funkcioniranja

  • Crown-Crispov indeks iskustva – CCII – namijenjen utvrđivanju i mjerenju uobičajenih simptoma i crta ličnosti unutar konvencionalnih kategorija teškoća psihološkog funkcioniranja i poremećaja ličnosti
  • Inventar simptoma traume – TSI – inventar posttraumatskog stresa i drugih psiholoških posljedica traumatskih događaja
  • Inventar za ispitivanje ličnosti – PAI – objektivni inventar samoopisa namijenjen za kliničko ispitivanje odraslih Koristan je za dobivanje informacija relevantnih za kliničku dijagnozu, planiranje tretmana i trijažu psihopatologije
  • Skala autodestruktivnosti – SAD – mjeri autodestruktivnost kao dispozicijsku osobinu ličnosti
  • Upitnik o načinima suočavanja sa stresom – WOC – namijenjen proučavanju uloge suočavanja sa stresom u odnosu između stresa i prilagodbenih ishoda
  • Projektivna tehnika Mozaik – PTM – služi za otkrivanje osnovnih i dominantnih psihičkih procesa koji odgovaraju pojedinim kliničkim slikama ili tipičnom načinu reagiranja pojedinca

3. Dodatni neuropsihološki testovi

  • Bender vizualno-motorički geštalt test – BG-II (od 4 do 85 godina) – koristan za ispitivanje nadarenih osoba, osoba s razvojnim zaostajanjem te osoba s teškoćama (specifične teškoće u učenju, ADHD, emocionalne teškoće, poremećaj iz spektra autizma, Alzheimerova bolest) Također je koristan u neuropsihološkim ispitivanjima, pri otkrivanju organskih oštećenja i stupnja razvoja živčanog sustava te za procjenjivanje vizualne zrelosti, vizualno-motoričke integracije, stila odgovaranja, reakcija na frustraciju, sposobnosti ispravljanja pogrešaka, motivacije i vještina dosjećanja
  • Reyev test složenog lika i pokus s prepoznavanjem – RCFT (od 6 do 89 godina) – rezultat u testu pokazatelj je mnogih neurokognitivnih funkcija, poput perceptivnog shvaćanja, pažnje, snage vizualnog pamćenja, perceptivne organizacije, dugoročnog prostornog (spacijalnog) pamćenja te motoričkog funkcioniranja

Među nestandardiziranim instrumentima, odnosno opservacijskim instrumentima, koristimo najčešće upitnike i materijale vlastite izrade te opservacijski instrument za ispitivanje pažnje za istaknute podražaje (TOVA test), kao i probirne instrumente za ispitivanje sumnje na postojanje spektra autizma (RAADS, CAT-Q, ASPI)

Dijagnostika se sastoji od nekoliko važnih elemenata. Na samom početku, dogovorit ćemo uvodni intervju koji se može održati uživo ili online. U intervjuu psiholog vodi klijenta kroz anamnezu relevantnih pokazatelja razvoja, specifičnosti funkcioniranja, privrženosti, životnih iskustava, eventualnih traumatskih iskustava. Također se posebna pažnja posvećuje specifičnostima svakodnevnog funkcioniranja u trenutnoj životnoj fazi. Ostavlja se prostora da i klijent iskomunicira sve što može biti relevantno za njegovo funkcioniranje, a psiholog nije pitao.

Nakon toga slijedi sama dijagnostika, koja traje između 5 i 6 sati te se provodi uživo. Zbog složenosti dijagnostike i dugog trajanja, preporučamo da ovaj segment provedemo u dva odvojena susreta.

Nakon dijagnostike, dogovara se termin povratne informacije, na kojem klijenta uživo ili online upoznajemo s nalazom i preporukama. Preporuke mogu sadržavati uputu da se obrati drugim stručnjacima (najčešće psihijatru, neurologu ili psihologu/psihoterapeutu) radi dodatne diferencijalne dijagnostike, određivanja farmakoterapije ili uključivanja u tretman. U slučaju sumnje na postojanje neurorazličitosti u vidu spektra autizma, uputit ćemo vas i na dodatnu obradu ADOS-2 protokolom (i opservacijskim instrumentima), koju možete odraditi u našem kabinetu.

Tretman psihologa također možete zatražiti i u našem kabinetu.

Cijena psihologijske dijagnostike iznosi 400 eur.

Cijena psihologijske dijagnostike na engleskom jeziku iznosi 600 eur.

Rok za povratne informacije I izdavanje psihologijskog nalaza je  2 tjedna od termina dijagnostike, a sami termin povratnih informacija dogovara se nakon učinjene dijagnostike.

Molimo da provjerite našu podstranicu Individualni tretman psihologa

Da, provodimo ponovljenu psihologijsku dijagnostiku. U slučaju da imate nalaze drugih kabineta ili ustanova, zamolit ćemo vas da nam nalaze pošaljete ili donesete na uvid. Ukoliko su stariji od 6 mjeseci, dijagnostiku je moguće ponoviti.

Da, naši su nalazi prihvaćeni u obrazovnim, socijalnim i drugim ustanovama. Prema uputi Ministarstva obrazovanja od 21. svibnja 2019. godine, sve su ustanove dužne prihvatiti nalaze učinjene dijagnostike logopeda, psihologa i drugih stručnjaka, neovisno o tome je li dijagnostika učinjena u javnim ili privatnim ustanovama.

Naš tim za psihologijsku dijagnostiku odraslih

Ivana Garašić, klinička psihologinja i psihoterapeutkinja
Kristina Karasman, psihologinja
Maja Kurtalj, psihologinja
Shopping Cart
Skip to content