Theraplay je dijadička terapija igrom za djecu i obitelj, razvijena pred više od 50 godina. Prakticira se od dojenačke dobi do adolescencije, a pojedine tehnike koriste se i u radu s odraslim klijentima.

Koristi se prvenstveno s djecom i mladima sa bihevioralnim teškoćama, sa teškoćama mentalnog zdravlja, sa neurorazvojnim teškoćama, sa teškoćama uspostavljanja sigurne privrženosti, sa traumatskim iskustvima te djecom i mladima iz sustava socijalne skrbi.

Temeljni koncepti Theraplay modela

Theraplay model baziran je na tri teorije u razvoju djece: teoriji privrženosti, teoriji osnovnih psiholoških potreba i neurorazvojnoj teoriji. Tako se istovremeno oslanja na znanja koja imamo o razvoju dječjeg mozga (tipičnom razvoju, razvoju kod neurorazvojnih različitosti te razvoju kao posljedici traume), razvoju ličnosti kao posljedici usvojenog modela privrženosti te teškoćama funkcioniranja kao posljedicama previše ili premalo zadovoljenih osnovnih psiholoških potreba.

Rad je baziran u četiri ključna područja:

  • Struktura – aktivnosti su usmjerene na stvaranje predvidljivosti za dijete, što ojačava osjećaj sigurnosti
  • Njega – kroz Theraplay model djetetu se pružaju njega i brižnost, koje umiruju dijete i čine ga emocionalno sigurnim u odnosu i procesu
  • Uključenost – terapeut je uključen u trenutak, a dijete se osjeća viđeno, saslušano i prihvaćeno
  • Izazov – dijete je podržano u stjecanju novih vještina, čime se ojačava samopouzdanje

Ciljane skupine djece i mladih

Theraplay je prikladan za sljedeće populacije djece i mladih:

  • Djeca s bihevioralnim teškoćama – radi tehnika usmjerenih prvenstveno na njegu i uključenost, a potom i strukturu uz poštovanje osnovnih psiholoških potreba, zauzima se perspektiva djeteta kao cjelovite osobe i smanjuje se čista korekcija ponašanja, čime se bihevioralne teškoće promatraju kao produkt, a ne označuju dijete kao „loše dijete“.
  • Djeca s teškoćama mentalnog zdravlja – zbog svoje osnove u teoriji osnovnih psiholoških potreba i teoriji privrženosti, Theraplay na teškoće mentalnog zdravlja odgovara prihvaćanjem, podrškom i stvaranjem osjećaja sigurnosti i kompetentnosti.
  • Djeca s neurorazvojnim teškoćama – zahvaljujući podlozi u neurorazvojnoj teoriji, Theraplay poštuje i vrednuje specifičnosti razvoja djece, koristeći tehnike primjerene različitim stupnjevima intelektualnog razvoja, poštujuć i senzorne specifičnosti djece te usmjeravajući se na senzornu integraciju kao princip rada. Predavač Rand Coleman svoj profesionalni razvoj posvetio je upravo neurorazličitoj djeci.
  • Djeca s teškoćama uspostavljanja sigurne privrženosti – ovoj djeci posebno su usmjerene aktivnosti povezane sa strukturom i njegom, na način koji nježno odgovara na teškoće u razvoju privrženosti.
  • Djeca s traumatskim iskustvima – upravo zbog traumatskih iskustava povezanih s privrženošću ili specifičnih iskustava traume, potrebe djece za sigurnošću i predvidivošću nisu zadovoljene. Osim specifičnih tehnika, i sama Theraplay metoda se bazira upravo na zadovoljavanju tih psiholoških potreba. Postoje brojna istraživanja koja pokazuju učinkovitost metode upravo sa djecom koja su proživjela traumu.
  • Djeca iz sustava socijalne skrbi – Theraplay aktivnosti detaljno su istražene u radu s djecom iz sustava socijalne skrbi. Djeca iz sustava socijalne skrbi bila su i prva ciljana populacija s kojom je Theraplay primijenjen. Zahvaljujući tome, Theraplay je izuzetno koristan i učinkovit u radu s tom populacijom, pomažući u stvaranju osjećaja sigurnosti, predvidivosti i zadovoljavanju osnovnih psiholoških potreba, čak i u slučaju teškoća u stvaranju privrženosti, doživljenoj traumi i povezanim bihevioralnim teškoćama, kao i teškoćama mentalnog zdravlja koje se često javljaju zbog teških iskustava.

Glavni predavač:

Dr. sc. Saara Salo

Saara Salo, dr. sc., klinička psihologinja i psihoterapeutkinja obiteljske i
emocionalno fokusirane terapije za parove te dječja integrativna psihoterapeutkinja.
Klinički već preko 20 godina radi u Sveučilišnoj bolnici u Helsinkiju, ambulantnoj jedinici za djecu, a danas dio vremena radi i u vlastitoj privatnoj praksi. Trener/supervizor je za različite metode i intervencije, uključujući i Theraplay. Bavi se znanstvenim radom na Sveučilištu u Helsinkiju, gdje istražuje prelazak u roditeljsku ulogu, s fokusom na roditeljstvo i zadovoljstvo partnerskim odnosom, kao i promjene u roditeljstvu roditelja u riziku. Autorica je
Nurture and Play© programa, prenatalno započete intervencije s ciljem poboljšanja roditeljstva. Autorica je brojnih istraživanja koja dokazuju učinkovitost Theraplay metode.

Kome je namijenjena edukacija

U skladu sa propozicijama Theraplay Institute U.S.A., edukacija je namijenjena stručnjacima mentalnog zdravlja (psiholozi, socijalni pedagozi, socijalni radnici, liječnici, logopedi, edukacijski rehabilitatori, pedagozi, psihoterapeuti/psihoterapeuti u edukaciji i savjetodavni terapeuti/savjetodavni terapeuti u edukaciji).

Level 1 – detalji o edukaciji i prijava

Ukupno trajanje edukacije je 4 dana (po 8 sati).

Sljedeći termin edukacije je od 27.-30.studenog u Zagrebu.

Jezik edukacije: engleski

Jezik materijala: priručnik za edukaciju na hrvatskom jeziku.

Dodatni materijali: Knjiga „Theraplay: The Practitioner’s Guide” autorica  Vivien Norris i Dafna Lender (preporuča se čitanje poglavlja 2, 4 i 6 prije pohađanja edukacije.

Organizatori: Kabinet za logopedsku i psihološku podršku EmotiCor

Cijena i uvjeti plaćanja

Cijena edukacije iznosi 855eur za plaćanje odjednom (u roku važenja ponude) ili 950eur za plaćanje u ratama, pri čemu zadnja rata treba biti uplaćena najkasnije 20 dana prije održavanja edukacije. Sudjelovanje je moguće plaćati samostalno ili ga može plaćati poslodavac.

Nakon zaprimljene prijave, polaznici će zaprimiti ponudu u skladu za dostavljenim podacima te Ugovor o pohađanju edukacije. U slučaju da edukaciju plaća poslodavac, bit će dostavljen i Ugovor o provođenju edukacije za zaposlenike. Prijava se smatra zaključenom nakon dostave potpisanih ugovora i plaćanja administrativne naknade u skladu s ponudom.

Kako postati Theraplay praktičar

Certifikacija za Theraplay praktičara ima 3 dijela:

  1. Završavanje Level 1 modula edukacije u trajanju od četiri dana, uživo

Ova obuka omogućava sudionicima da započnu s primjenom Theraplay pristupa u radu s djecom i obiteljima.

  1. Praktikum: praktikum uključuje 8 supervizijskih susreta s certificiranim Theraplay supervizorom. Organizatori edukacije omogućit će polaznicima suradnju sa certificiranim Theraplay supervizorima.

Postoje tri razine Praktikuma: Osnovna razina (8 supervizijskih susreta), srednja razina (8 supervizijskih susreta) i završna razina (8 supervizijskih susreta). Sve tri razine praktikuma su potrebne kako bi se steklo zvanje certificiranog Theraplay praktičara.

  1. Level 2 modul Theraplay edukacije u trajanju 3 dana, uživo

Nakon 6-9 mjeseci primjene Theraplay metode, polaznici se mogu prijaviti za Level 2, koji je planiran za proljeće 2026. godine (datum će biti objavljen naknadno).

Nakon završenih razina edukacije i supervizije, polaznici postaju Theraplay praktičari.

Osim obaveznih elemenata edukacije, tijekom idućeg razdoblja organizirat ćemo i pohađanje dodatnih (izbornih) stupnjeva edukacije, uživo i online.

Shopping Cart
Skip to content